Firemní dress code: Jak souvisí oblečení s budováním firemní kultury?

Ještě před několika málo lety byl firemní dress code spojován hlavně s velkými firmami, bankami a pojišťovnami. V dnešní době však výhod jednotných firemních oděvů využívají čím dál častěji i menší společnosti a podnikatelé. Přišli totiž na to, že jde o snadnou cestu, jak posílit nejen kolektivní smýšlení zaměstnanců, ale také firemní kulturu jako takovou. Jak přesně to funguje a jak můžete díky firemnímu dress code budovat dobré jméno vaší firmy i vy?

Pod pojmem firemní dress code se skrývá soubor pravidel, která určují, jakým způsobem by se měl zaměstnanec oblékat, aby působil dobře na klienty i obchodní partnery a zároveň se cítil sebevědomě a pohodlně. Někdy je jeho součástí i speciální firemní oděv, nejčastěji ve firemních barvách s natištěným logem společnosti. Firemní dress code má mnohaletou tradici hlavně ve vyspělých západních ekonomikách, kde je nedílnou součástí firemní identity. V poslední době se s ním však můžeme setkat v hojné míře i u nás. Pokud se s ním správně pracuje, může firemní dress code přinášet výhody zaměstnavateli, zaměstnanci a dokonce i zákazníkovi. Proto se rozhodně vyplatí zvážit, zda by se i vaše firma neměla obléknout do jednotného pracovního oděvu.

Pořídit zaměstnancům firemní oblečení se vyplatí

Pro vás, jako pro zaměstnavatele, je hlavním benefitem jednotného dress code a firemního oděvu posílení firemní identity. Díky jednoznačné prezentaci firmy na veřejnosti vás mohou zákazníci snadno identifikovat a dokáží vás bez problému odlišit od konkurence.

Navíc můžete ovlivnit i to, jak bude vaše firma působit navenek. Image je totiž něco, s čím můžete sami pracovat. A právě firemní oděv je jedním z nástrojů, který se rozhodně vyplatí použít. Jen tedy jen na vás, jaký uděláte dojem na investory, zákazníky, dodavatele a dokonce i na své zaměstnance.

Právě ti totiž mohou firemní oděv uvítat jako zajímavý zaměstnanecký benefit. Košile, mikiny či trička s potiskem firemního loga ocení hlavně tehdy, když budou pohodlné, nadčasové a perfektně sednou na tělo. Takové kousky zaručí, že zaměstnanec nebude rozptylován nekvalitním materiálem a nebo nepadnoucím střihem. Právě to jsou totiž faktory, které mohou způsobovat dlouhodobý podvědomý stres, špatnou náladu a často mají vliv dokonce i na produktivitu.

Firemní dress code může být navíc vítaným pomocníkem pro nové zaměstnance, kteří by jinak mohli tápat, co si obléknout, aby nebyli přehnaně formální nebo naopak, aby nepůsobili neupraveně.

Jednotný firemní oděv však může potěšit také vaše zákazníky, a to hlavně díky tomu, že pokaždé bez problémů najdou kompetentní osobu, která je schopná jim poradit. Svým způsobem jde navíc i o určitý typ firemní reklamy.

Firemní dress code v praxi

Jak ale firemní dress code uvést do praxe a jaké firemní oblečení svým zaměstnancům pořídit? Při zvažování vhodného stylu vycházejte nejen z firemních znaků a barev, ale nezapomínejte ani na charakter práce, který vaši zaměstnanci vykonávají. Musí být oblečeni formálně, a nebo postačí pracovní neformální styl? Budete chtít pořídit jen firemní trička s potiskem, nebo zaměstnance vybavíte komplet celým outfitem? Ohlídejte si také způsob, jakým povinnost dodržovat dress code upravíte. Pokud chcete, aby zaměstnanci váš kodex oblékání dodržovali, musí být sjednán ve smlouvě, případně určen vnitřním předpisem.
Benefity firemních oděvů už znáte, nyní je tedy nejvyšší čas rozmyslet si, zda se i vám vyplatí převést informace z tohoto článku do praxe. Inspirujete se úspěšnými firmami, které dress code využívají, a nebo oblečení svých zaměstnanců nepovažujete za důležité?

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *