Cestovní pojištění aneb nejčastější „co mám dělat, když“

Chystáte se na zaslouženou dovolenou a řešíte uzavření cestovní pojistky? Jedině dobře pro vás! Stejně tak důležité je ale informovat se dopředu o tom, jak postupovat v důležitých situacích nebo při škodních událostech – během totiž nebývá času nazbyt a štěstí přeje připraveným. Projděte si s námi nejčastější krizové scénáře a uložte si do paměti, jak během nich postupovat.

Pro uzavření cestovní pojistky dnes už nemusíte na kamennou pobočku vybrané pojišťovny a tam půl hodiny jednat s nepříliš ochotným pracovníkem. Využijte nabídky internetových srovnávačů, které mají jakožto jediní unikátní možnost pojišťovny mezi sebou porovnat – a v tom se skrývá jejich největší výhoda. Online srovnávací portál Klik.cz nabízí i praktické kalkulačky, které vám pomohou zorientovat se během několika málo minut na trhu s pojistnými produkty a v cenových nabídkách jednotlivých pojišťovacích ústavů. Zároveň ke všem pojišťovnám přistupují stejně, nikomu nenadržují a díky tomu se může každý spolehnout na to, že nabídka řešení je skutečně férová a proklientská.

Co dělat, způsobí-li vám někdo škodu na dovolené

Nejlepší postup je požádat viníka o protokol dokumentující co nejpřesněji, jak k události došlo a co se stalo. Protokol by měl určitě obsahovat identifikaci viníka, minimálně jméno, adresu bydliště, telefon a číslo pasu nebo obdobného dokumentu. V ideálním případě i číslo jeho pojistné smlouvy. Pokud je to relevantní, připojte k protokolu náčrt události. Protokol musí být podepsán oběma stranami.

Co dělat v případě nehody, když neznáte místní cizí jazyk

Pokud nehovoříte s viníkem stejným jazykem, napište svoji verzi události v češtině a podepište pouze tuto část. Vždy kontaktujte asistenční službu a vyžádejte si tlumočníka – máte na to právo na základě platné legislativy.

Jak fungují asistenční služby

Asistenční služba je velkou výhodou komerčního pojištění. Zapomínat na pojištění by neměli především ti cestovatelé, kteří neovládají jazyk destinace, do které cestují, a předpokládají, že by komunikace s některými institucemi mohla být problematická. Služba je součástí prakticky jakéhokoliv základního pojištění a číslo na tuto službu bývá uvedeno na kartičce, kterou obdržíte při sjednání cestovního pojištění.

Jak nahlásit škodní událost po návratu do České republiky

Po příjezdu do České republiky kontaktujte pojišťovnu telefonicky, osobně nebo navštivte jejich internetové stránky a postupujte dle konkrétních instrukcí. Hlášení pojistné události neodkládejte a nahlaste ji co nejdříve po příjezdu ze zahraničí.

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.