Jak vytvořit efektivní tištěné letáky pro lokální podnikatele?

Obsah

Plníte si svůj dlouholetý sen a konečně otevíráte svůj vlastní obchůdek nebo jiný podnik? Pak vám jistě mimořádně záleží na tom, aby o tom věděli potenciální zákazníci a klienti z celého širokého okolí. Jak toho ale dosáhnout bez drahých billboardů, reklam v rádiu nebo otravných vyskakovacích internetových bannerů, které lidi spíš naštvou, než zaujmou? Jednoduše, řešením jsou klasické tištěné letáky.

Nejen, že jsou v porovnání s ostatními reklamními nástroji mnohonásobně levnější, ale jejich dosah a efektivnost jsou skutečně velké. Skvělé také je, že můžete sledovat, jak funkční vaše letáková kampaň reálně je. Necháte-li si totiž vytisknout určitý počet letáků, které všechny roznesete do poštovních schránek nebo rozdáte lidem na rušných veřejných místech, můžete sledovat, o kolik se zvýší váš prodej nebo alespoň návštěvnost vašeho obchodu či internetových stránek.

Co si dopředu ujasnit?

Ještě před tím, než začnete vytvářet reklamní leták, který světu má sdělit, že jste právě naskladnili nové zboží a rovnou ho dáváte do akce, nebo že otevíráte to úplně nejlepší kadeřnictví v celém okolí, si ujasněte, jakým směrem se chcete dát. Kdo je vaší cílovou skupinou a jakou reakci od potencionálního zákazníka očekáváte? Budete cílit na seniory, jimž udělá radost nízká cena a kvantita, nebo se pokoušíte zaujmout spíše klientelu, jež vyhledává kvalitní služby na vyšší úrovni? Od toho se totiž bude odvíjet skoro všechno.

Sdělovaný obsah si dobře promyslete

Co se týče provedení reklamních letáků, ať už jde o designové zpracování nebo informační obsah, bude se lišit nejen kvůli cílové skupině, ale také s ohledem na váš podnikatelský záměr a oblast působení. Pokud jako nově působící hodinový manžel chcete rozšířit informaci o vámi nabízených službách, je vhodné vypsat seznam toho, co všechno jste schopen opravit a zařídit i s údaji o tom, kdy a jak se na vás zákazníci mohou obracet. To vše ideálně také s cenovým rozpětím jednotlivých úkonů.

Naopak pokud jako provozní nové restaurace zvete lidi ze sousedství na grand opening, určitě do letáku nenechávejte vypsat ceny z čerstvého jídelního lístku. Bohatě postačí základní informace o restauraci, jako je jméno, adresa a případně pár profesionálních fotografií. Připojte detaily a program slavnostního otevírání a nezapomeňte na srdečné pozvání. Naleznete-li ve schránce takovýto vkusný a nevtíravý leták, jistě si jej prohlédnete raději, než něco, co je tak hustě popsané, že to působí jako telefonní seznam.

Ve volbě zpracování existuje spousta možností

V závislosti na množství obsahu, máte možnost si zvolit leták skládaný či informace posílat do světa na listu papíru jakéhokoliv formátu. Jednostranně i oboustranně můžete nechat potisknout levnější papír s nízkou gramáží nebo papír tvrdší, který bude mít delší životnost. Chcete-li, aby tištěný leták působil skutečně dobře a jeho barvy zůstaly dlouho živé, zvolte matné lakování či zatavení do lesklé fólie. Dbejte také na to, aby okraje letáku byly všude stejné a perfektně zarovnané.

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *