Marketingové kanály, které prodávají

Obsah

E-shopy jsou velice uznávanou formou nakupování, většina zákazník dává přednost nákupu v klidu a pohodlí domova, kdy svůj nákupní košík můžete plnit v kteroukoli denní hodinu.

Na internetu existuje několik tisíc e-shopů různých společností, ať už se jedná o světové proslulé velké obchodníky nebo jen malé soukromníky, nakoupit online můžete dnes již skoro vše.

Mezi nejvíce vyhledávané e-shopy patří obchody s oblečením, v online obchodech však můžete nakoupit i pečivo, které vám dovezou až domů. Toto vše je pohled zákazníka, který má zájem o nějaký produkt nebo službu daného e-shopu, jak se však na celou problematiku e-shopu dívají podnikatelé?

Provozovatelé e-shopu mají však jiný pohled na celou situaci, zatímco zákazníci si užívají klidného nakupování podnikatelé se musí soustředit na dvě základní věci:

  • Návštěvnost – pro rozjíždějící obchod je velice důležité, aby měl e-shop nějakou sledovanost, aby se o něm vědělo a měl úspěch.
  • Prodej – zatímco návštěvnost je pro e-shopy prvotní krok, není tím posledním. I kdybyste vyhráli soutěž popularity vzhledu e-shopu, nic na tom nevyděláte, proto bývá prodej produktu nebo nějaké služby zcela klíčový.

Doba jde neustále dopředu, proto nemůžete spoléhat stále na stejné fígle, které vám zaručily výnos v minulosti. Podnikatelé musí stále zkoumat aktuální trendy a držet s nimi krok, aby byl jejich obchod úspěšný.

Podnikatelé by se v současné době měli zaměřit na následující trendy, které jim zajistí větší prodej zboží.

PPC reklama

PPC je anglická zkratka Pay Per Click, což v českém jazyce znamená zaplať za klik, jedná se tedy o platbu. Reklamy mohou být sdělovány v jakékoli podobě – textové, video, banner.

Tyto reklamy se umisťují na webové stránky a velice populární sociální sítě, kde mají velikou viditelnost a návštěvnost. Pokud si jako podnikatel zadáte PPC reklamu, budete za ni muset platit.

Princip placení spočítá v tom, že potencionálnímu zákazníkovi se objeví nabídka na nějaký produkt, který ho zaujme natolik, že klikne na e-shop, který ho prodává. Podnikatelé tedy platí jen za ty zákazníky, kteří navštívili jeho e-shop, nejen jeho reklamu.

Výhody

  • Snadnost a rychlost – PPC reklamy jsou velice jednoduché, stačí se jen prokliknout reklamou na daný e-shop. Stejně jako je to snadné, je to i rychlé.
  • Přesné zaměření – svoji PPC reklamu můžete buď umístit kdekoli na internetu nebo se zaměřit na dané prohlížeče, které mají podobné zaměření. Pokud například prodáváte jezdecká sedla na koně, můžete tuto reklamu specializovat právě na prohlížeč o koních.

Nevýhody

  • Zaměření – pokud máte e-shop například se zbraněmi, nemůžete reklamu umístit na všechny webové prohlížeče, musíte se vyvarovat stránkám, které jsou určeny převážně dětem, které by tento odkaz vůbec neměly vidět.
  • Aktualizace – umisťování PPC reklam vyžaduje také pravidla, musíte hlídat novinky trhu, abyste v reklamě nenabízeli něco, co je již zastaralé a neprodává se.
  • Cena – PPC reklamy jsou využívány především většími e-shopy, protože sice můžete získat mnoho zákazníků, ale zaplatíte vysoké částky.

Newslettery

Jedná se o e-mailové zprávy, které jsou zasílány pouze uživatelům, kteří souhlasili s jejich odběrem, není možné zasílat newslettery každému. GDPR jasně vymezuje pravidla, jak mohou společnosti zákoně nakládat s osobními údaji jednotlivců.

V e-mailech se předvádí především novinky nebo akce daného e-shopu, které mají nalákat nové zákazníky.

Výhody

  • Cena – newslettery jsou zaměřovány na menší množství klientů, takže jsou skoro nebo zcela zdarma.
  • Rozsah – máte-li přístup k široké veřejnosti, můžete tyto zprávy zacílit přesně na danou věkovou kategorii.

Nevýhody

  • Přesné vytvoření – aby byl newsletter platný, musí splňovat větší množství podmínek, proto jeho vytvoření trvá delší dobu. Jestliže nejsou splněny podmínky, může být newsletter označen jako spam.

Bezplatná návštěvnost

Jak již bylo řečeno, návštěvnost je pro e-shop velice důležitá. Říká se, že dobrý produkt nepotřebuje reklamu, protože takové zboží se prodává samo, i tak však není reklama nic špatného.

Podnikatelé však nechtějí na začátek svého podnikání za e-shop utrácet mnoho peněz za reklamy, proto se snaží zvýšit svoji návštěvnost bezplatnou variantou. Kvalitní reklamu si můžete umístit třeba na váš osobní profil na sociálních sítích.

Výhody

  • Kreativita – reklamy pro zvýšení návštěvnosti bývají většinou dost kreativní, aby zákazníka zaujali a on si chtěl zboží koupit.

Nevýhody

  • Čas – pokud budete chtít vytvořit, která vás nebude nic stát, musíte si ji udělat sami, začátečníkovi to bude jistě trvat, takže se nejedná o žádnou rychlou propagaci.

Srovnávače zboží

Srovnávače jsou internetové stránky, které vám srovnají nabídky jednotlivých společností a okamžitě zobrazí ceny. Ceny jsou vybírány z cen, které jsou na e-shopech nabízeny.

Výhody

  • Srovnávače jsou vhodné nejen pro zákazníky, ale také pro podnikatele. Můžete se podívat, co nabízí konkurence a za jaké ceny, abyste mohli pořizovací cenu za produkt dostat na přední pozice. 
  • Rozhodnost – návštěvníci, kteří hledají jednotlivé nabídky na srovnávači zboží jsou většinou pevně rozhodnuti, že si produkt koupí, jen vybírají e-shop, kde si ho koupí.

Nevýhody

  • Rozmanitost – internetové srovnávače nejsou určeny pro každý e-shop, pokud například máte obchod, který je zaměřen na domácí vlastní výrobu, pak nebudete mít co porovnávat.

Autor: Zoner inShop – profesionální e-shopové řešení

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *